Aký bol pre nás školský rok 2022/2023

Aký bol náš rok 2022-2023_titulka (1)

Rok 2022 bol pre nás jedným z najúspešnejších, no zároveň najťažších. Ako organizácia sme výrazne narástli a v programe máme dvakrát toľko detí, ako v predchádzajúcom roku. Rekordné prihlasovanie je aj výsledkom rozšírenia Superar o novú lokalitu, no najmä vyjadrením túžby detí po sociálnom kontakte a nových zážitkoch po ukončení pandemických opatrení. Videli sme to na ich bezprostredných reakciách, keď sme začali opäť spievať naživo.


„Museli sme zrušiť všetky súkromné rodinné plány kvôli neúnavnej prosbe a naliehaniu dcéry, aby sa mohla zúčastniť všetkých Superar koncertov.“ povedal nám jeden z rodičov z Veľkého Krtíša.

Po uvoľnení pandemických opatrení sa deti prihlasovali hromadne. Rozrástli sme sa o novú lokalitu vo Veľkom Krtíši a v intenzívnom programe máme viac ako 550 detí. Program rozbiehame aj v škôlkach, rozšírili sme tím a dohadujeme nové spolupráce. Vydali sme prvú zbierku metodík hudobného vzdelávania a natočili sme k nej profesionálne videá. Začali sme systematicky zbierať dáta, monitorovať a analyzovať dopad našich aktivít kvalitatívne aj kvantitatívne.

Sme súčasťou tímu, ktorý v spolupráci s Ministerstvom školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR pracuje na reforme obsahu vzdelávania v rámci Plánu obnovy s cieľom zásadne zmeniť obsah aj formu vzdelávania na základných školách a priblížiť vzdelávací systém potrebám a štandardom 21. storočia.

Ministerská návšteva v Lozorne

Napriek výsledkom a mnohému pozitívnemu, čo sa nám podarilo, bol rok 2022 ťažký. Vojna na Ukrajine zasiahla každého. Do našich detských kolektívov pribudli deti, z ktorých mnohé boli priamymi svedkami vojnového besnenia. Bolo a je našou úlohou pomôcť týmto rodinám nájsť na Slovensku bezpečie, zažiť prijatie a aspoň na chvíľu zabudnúť, čo sa deje v ich rodinách a mestách doma na Ukrajine.

Rok 2022 nám ukázal, že naše dlhodobé pôsobenie prináša výsledky – vo vzťahu k deťom, školám aj komunitám. Vidíme, že školy, na ktorých dlhodobo pôsobíme, sa postupne úspešne menia.

Na hodinách a zboroch sa stretávajú deti z rôznych vekových a etnických skupín, chlapci a dievčatá a sú napriek rôznorodosti súdržní, spolupracujú, podporujú sa a tvoria priateľstvá. Vieme to aj podľa nadšených reakcií rodičov, ktorí sa tešia z toho, čo všetko ich deti dokážu, že sa zvládnu sústrediť celú hodinu a byť aktívne. Skrátka: Funguje to.

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vďaka štipendijnému programu sa študentstvo pedagogiky môže zadarmo zúčastniť našich certifikovaných vzdelávacích kurzov a rozvíjať svoje zručnosti ešte pred vstupom do praxe. Na jednom z kurzov inovačného vzdelávania sa zúčastnili aj dve nádejné pedagogičky. Ako sa im páčilo?
Čo je aktualizačné vzdelávanie, koho sa týka a kto ho môže poskytovať? Pripravili sme pre vás zhrnutie toho najdôležitejšieho, pridali naše odporúčania z praxe a odpovede na najčastejšie kladené otázky.
Po troch rokoch intenzívnej a krásnej práce vo Veľkom Krtíši sme boli prinútení ukončiť našu činnosť na miestnej základnej škole. Čo sa vlastne stalo a prečo tento proces považujeme za neférový?
Inklúzia sa stáva čoraz aktuálnejšou spoločenskou témou. Je základným stavebným kameňom modernej spoločnosti, prináša rovnosť, podporuje rešpekt a vytvára podmienky pre zdravý spoločenský rozvoj. Nie je to však žiadna novinka ani trend. Kedy tento pojem vznikol, čo znamená, s čím si ju často ľudia pletú a prečo prečo inklúzia nie je láskavosť?
Nákupný košík