Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu superar.sk

 

Článok I.

Úvodné ustanovenia

  1. Obchodníkom, ktorý sa v týchto všeobecných obchodných podmienkach (ďalej len „obchodné podmienky“) označuje len ako „predávajúci“ je: Občianske združenie Superar Slovakia, zapísané v registri mimovládnych neziskových organizácií, pod reg. číslom VVS/1-900/90-49642, registrový úrad MV SR, sídlo: Račianska 78, 831 02 Bratislava – m. č. Nové Mesto, IBAN: SK92 1100 0000 0029 4403 0716, BIC/SWIFT: TATRSKBX, IČO: 50558862, DIČ: 2120536869, IČ DPH: SK2120536869,emailová adresa: shop@superar.sk, tel. č.: 0950 872 238 (ďalej len ako „predávajúci“).
  2. Predávajúci vydáva nasledujúce obchodné podmienky upravujúce vzájomné práva a povinnosti medzi ním a fyzickou osobou, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ (ďalej len „kupujúci“), alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti či výkonu povolania (ďalej len „podnikateľ“) (spotrebiteľ a podnikateľ ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom online rozhrania www.superar.sk (ďalej len „eshop“).
  3. Predávajúci predáva svoj tovar a/alebo služby alebo digitálne plnenie výhradne za nasledujúcich podmienok, ktoré nezhoršujú postavenie kupujúceho. Kupujúci má vždy možnosť tieto podmienky akceptovať, uskutočniť svoju objednávku a uzavrieť tak s predávajúcim zmluvu o zakúpení tovaru a/alebo služby (ďalej len „kúpna zmluva“), alebo túto kúpnu zmluvu neuzavrieť. Kúpna zmluva sa spravuje nasledujúcimi všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“).
  4. Všetky zmluvné vzťahy týkajúce sa online rozhrania www.superar.sk sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákonom č. 108/2024 Z.z. zákon o ochrane spotrebiteľa, a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“)ako aj zákonom č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v platnom znení.
  5. Na kúpne zmluvy uzatvorené s podnikateľmi vrátane osôb konajúcich v rámci predmetu ich podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet, sa vzťahujú tieto VOP s výlukami uvedenými ďalej v texte týchto VOP. Vzťahy neupravené týmito VOP k osobám v zmysle predchádzajúcej vety sa riadia zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení a ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v platnom znení.

V prípade, ak kupujúci nie je spotrebiteľom, neprináleží kupujúcemu právo na odstúpenie od zmluvy v zmysle čl. V. týchto VOP.

 

Článok II.

Objednávka kupujúceho a uzatvorenie kúpnej zmluvy 

  1. Kupujúci môže svoju objednávku uskutočniť prostredníctvom elektronického objednávkového formulára, ktorý je umiestnený na internetových stránkach eshopu.
  2. Objednávka je považovaná za riadne vyplnenú, ak obsahuje nasledujúce údaje: identifikácia druhu a množstva objednávaného tovaru alebo druhu a rozsahu objednávanej služby, meno a priezvisko alebo označenie obchodnej spoločnosti kupujúceho, IČO, DIČ a IČ DPH, ak nimi kupujúci disponuje, emailový a telefonický kontakt kupujúceho, adresa bydliska, miesta podnikania či sídla kupujúceho, dodacia adresa kupujúceho.
  3. Odoslanie riadne vyplnenej objednávky sa považuje za návrh kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim. Doručenie automatizovanej emailovej sumarizácie objednávky kupujúcemu bezprostredne po jej uskutočnení sa nepovažuje za prijatie návrhu predávajúcim. Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú až doručením potvrdenia predávajúceho o výslovnom prijatí objednávky, odoslaným kupujúcemu do 7 dní od doručenia objednávky.
  4. Predávajúci má právo návrh kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy odmietnuť, napríklad z dôvodu vypredania zásob alebo dočasnej nedostupnosti služby. Na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúci nemá právny nárok.

 

Článok III.

Informácie o tovare, službách, kúpna cena za tovar či službu a platobné podmienky 

  1. Kúpna cena za tovar či službu je uvedená v príslušnom popise tovaru alebo služby na internetových stránkach eshopu a v emailovej sumarizácii objednávky. Ceny tovaru či služieb sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovnou cestou. Ceny tovaru či služieb zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v eshope Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
  2. Všetka prezentácia tovaru umiestnená v katalógu eshopu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohoto tovaru.
  3. V eshope sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru.
  4. Tovar alebo služba, ktoré sa zobrazia v eshope na základe vyhľadávania, resp. na základe voľby kategórie kupujúcim, je obvykle zoradený od tovaru či služby, ktorá bola v databáze predávajúceho pridaná ako posledná a ktorá sa kupujúcemu zobrazí ako prvá, po tovar či službu, ktorá bola v tejto databáze pridaná ako prvá a ktorá sa kupujúcemu zobrazí medzi poslednými. Niektoré zoznamy tovarov (niektoré kategórie) či služieb môžu byť zoradené aj odlišne, napr. od tovarov či služieb, ktoré sú u predávajúceho dostupné skladom, po produkty či služby, ktoré aktuálne nie sú k dispozícii. Ponuka tovaru či služieb sa môže prispôsobovať správaniu kupujúceho v eshope alebo jeho preferenciám, ktoré si sám nastaví (ak sú v eshope k dispozícii).
  5. Kúpna cena v eshope nie je prispôsobená správaniu kupujúceho v eshope. V prípade, že kúpna cena je uvedená so zľavou, má sa za to, že cena pred zľavou je tá cena, za ktorú predávajúci tovar či službu ponúkal a predával v období aspoň 30 dní pred poskytnutím zľavy, alebo cena platná od začiatku predaja, ak sa tovar či služba predávala v období kratšom ako 30 dní. To neplatí pre zľavy pre registrovaných užívateľov, zľavy poskytnuté z dôvodu vady tovaru či iné zľavy, pri ktorých zákon nevyžaduje uvádzanie referenčnej ceny pred zľavou.
  6. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru či služby nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s kupujúcim inak.
  7. Kúpna cena za tovar alebo služby nezahŕňa náklady na prepravu do miesta dodania, ktoré budú kupujúcemu účtované osobitne podľa spôsobu prepravy, ktorý si kupujúci vo svojej objednávke zvolil. Informácia o cene prepravy, vrátane prípadnej ceny dobierky, bude uvedená v objednávke ako aj v emailovej sumarizácii objednávky.
  8. V prípade, že medzi uskutočnením objednávky a jej potvrdením zo strany predávajúceho dôjde ku zmene kúpnej ceny za tovar alebo služby, predávajúci na túto skutočnosť kupujúceho písomne upozorní. Upozornenie predávajúceho nie je potvrdením objednávky, ale novým návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Ak kupujúci so zmenou ceny nesúhlasí, kúpna zmluva sa nepovažuje za uzatvorenú, ibaže by predávajúci potvrdil pôvodnú objednávku kupujúceho.
  9. Kúpna cena je splatná
    1. do 14 dní od potvrdenia objednávky v prípade platby prevodom na bankový účet predávajúceho alebo platby platobnou či kreditnou kartou,
    2. v deň prebratia tovaru kupujúcim v prípade platby pri dodaní tovaru na dobierku.
  10. Záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu za tovar alebo službu sa považuje za splnený okamihom pripísania kúpnej ceny na účet predávajúceho.
  11. Potvrdenie o zaplatení kúpnej ceny vo forme daňového dokladu (faktúry) bude priložené k odosielanému tovaru a v prípade poskytnutia služby bude toto potvrdenie odoslané na emailovú adresu kupujúceho. Kupujúci za týmto účelom súhlasí, že faktúra môže byť vystavená tiež elektronicky.

 

Článok IV.

Dodacie podmienky 

  1. Spôsob prepravy a dodacia lehota sú uvedené v príslušnom popise tovaru/služby na internetových stránkach eshopu a v emailovej sumarizácii objednávky. Pokiaľ kupujúci svoju objednávku uskutoční prostredníctvom emailu, informácie podľa predchádzajúcej vety budú kupujúcemu oznámené taktiež v rámci písomnej komunikácie s predávajúcim.
  2. Ak nie je v popise tovaru uvedené inak, predávajúci sa zaväzuje dodať tovar kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr
    1. v lehote 30 dní od úhrady kúpnej ceny tovaru v prípade platby prevodom na bankový účet predávajúceho alebo platby platobnou či kreditnou kartou,
    2. v lehote 30 dní od potvrdenia objednávky v prípade dodania tovaru na dobierku.
  3. Miestom dodanie je adresa, ktorú kupujúci uviedol vo svojej objednávke ako dodaciu adresu. Ak kupujúci neuviedol žiadnu dodaciu adresu, miestom dodania je adresa jeho bydliska, miesta podnikania alebo sídla.
  4. Vlastníctvo k tovaru prechádza na kupujúceho v okamihu jeho prebratia.
  5. Kupujúcemu sa pri preberaní tovaru odporúča skontrolovať celistvosť obalu a obsah zásielky. Kupujúcemu sa odporúča upozorniť prepravcu na prípadné poškodenie obalu či obsahu zásielky. Kupujúci v takomto prípade neuplatňuje práva zo zodpovednosti za vady voči predávajúcemu, ale práva zo zodpovednosti za škodu zavinenú prepravcom.
  6. Ak je predmetom kúpnej zmluvy digitálne plnenie, toto digitálne plnenie bude poskytnuté elektronickou formou na e-mailovú adresu kupujúceho, ktorú uvedie v objednávke, a vo formáte, ktorý bude uvedený pri zobrazení digitálneho plnenia v eshope. Kupujúci berie na vedomie, že na to, aby mu bolo umožnené digitálne plnenie zobraziť vo forme, v akej ho predávajúci poskytuje, resp. aby digitálne plnenie bolo kompatibilné s jeho počítačovým softvérom alebo hardvérom je potrebné mať k dispozícií určený počítačový softvér alebo hardvér, ktorý umožňuje zobrazenie digitálneho plnenia tak, ako ho poskytuje predávajúci.

 

Článok V.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy 

  1. Kupujúci, ktorým je spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar a pri dodaní viacerých tovarov, kupujúcim objednaných v jednej objednávke oddelene keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar, ktorý bol dodaný ako posledný. Pri uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúci informuje o svojom rozhodnutí odstúpiť od kúpnej zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adresu predávajúceho uvedenú v týchto podmienkach. Na tento účel môže kupujúci použiť vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý predávajúci kupujúcemu odovzdal alebo zaslal, jeho použitie však nie je povinné. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak kupujúci oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy odošle pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
  2. Predávajúci upozorňuje kupujúceho, že nie je možné odstúpiť od zmluvy v lehote podľa ods. 1 tohto článku, ktorej predmetom je poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy kupujúci  povinný zaplatiť cenu.
    VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY (Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.) STIAHNUŤ FORMULÁR.
  3. Predávajúci môže od kúpnej zmluvy odstúpiť v prípade, ak:
    1. kupujúci nezaplatí kúpnu cenu v lehote 7 dní od doručenia potvrdenia predávajúceho o prijatí objednávky
    2. kupujúci neprevezme tovar, a to ani v odbernej lehote.
  4. Odstúpenie od kúpnej zmluvy sa stáva účinné okamihom jeho doručenia tej zmluvnej strane, ktorej je adresované.
  5. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy vrátiť predávajúcemu zakúpený tovar, a to jeho zaslaním na adresu sídla predávajúceho.
  6. Predávajúci je povinný najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy vrátiť kupujúcemu zaplatenú cenu tovaru vrátane nákladov na dopravu pri dodaní, poštovné a iné náklady a poplatky, a to výhradne formou bankového prevodu na účet kupujúceho. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý je ponúkaný.
  7. Práva a povinnosti kupujúceho v zmysle tohto článku sa neuplatnia v prípade, kedy kupujúci neuzatvára kúpnu zmluvu ako spotrebiteľ. V takomto prípade sa práva a povinnosti zmluvných strán riadia príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
  8. Odstúpením od kúpnej zmluvy nie je dotknuté právo na náhradu škody vzniknutú napríklad v dôsledku neprebratia alebo poškodenia tovaru kupujúcim.

 

Článok VI.

Zodpovednosť za vady a reklamácia tovaru alebo služby 

  1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru alebo služby v rozsahu podľa ustanovenia § 619 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) v prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ. Ak je kupujúcim podnikateľ, predávajúci zodpovedá za vady tovaru alebo služby v rozsahu podľa ustanovenia § 422 a násl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov s tým, že ustanovenia tohto článku sa nepoužijú. Predávajúci nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla počas prepravy tovaru.
  2. Ak je predmetom kúpnej zmluvy digitálne plnenie, predávajúci zodpovedá za vady plnenia v rozsahu podľa ustanovenia § 852h Občianskeho zákonníka. Predávajúci v tomto prípade zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má digitálne plnenie v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania, ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení. Ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník zodpovedá za každú vadu digitálneho plnenia, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas tejto dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami. Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za vady ako v predošlej vete, nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci.
  3. Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady, ktoré kupujúci môže uplatniť ustanovuje § 623 a § 624 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
  4. Vadu môže kupujúci vytknúť u predávajúceho do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do dvoch rokov od dodania tovaru kupujúcemu, a to akoukoľvek vhodnou formou, najmä písomne prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb, alebo elektronicky na e-mailovú adresu: shop@superar.sk.
  5. Vadu možno vytknúť u predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
  6. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže kupujúci požadovať jej bezplatné odstránenie. Predávajúci vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
  7. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
  8. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa odseku 6 druhej vety, pričom môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
  9. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote (ods. 5. štvrtá veta) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
  10. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo osobe podľa ods. 4. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.
  11. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.
  12. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak
    1. predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
    2. predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
    3. predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka,
    4. vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
    5. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
    6. predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
  13. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa odseku 11 písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.
  14. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
  15. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa odseku 11, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.
  16. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
  17. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho.
  18. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
  19. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
  20. Uvedené práva kupujúceho zanikajú, ak neboli uplatnené vyššie uvedeným spôsobom v záručnej dobe. Dĺžka záručnej doby je 24 mesiacov na nový tovar a 12 mesiacov na použitý tovar. V prípade, že kupujúcim je iná osoba ako spotrebiteľ, najmä podnikateľ, je záručná doba na nový aj použitý tovar 12 mesiacov. Záručná doba plynie odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim alebo inou oprávnenou osobou.

 

Článok VII.

Spracovanie osobných údajov a ich ochrana 

Nasledovné informácie sa týkajú spracúvania osobných údajov návštevníkov a/alebo zákazníkov týchto webových stránok (ďalej jednotlivo len „Dotknutá osoba“), ktoré vykonáva prevádzkovateľ, resp. predávajúci (ďalej len „Prevádzkovateľ“). Spracúvanie a ochrana týchto osobných údajov sa spravuje ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z. z., o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“), v spojení s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 zo dňa 27. apríla 2016, všeobecného nariadenia o ochrane údajov (ďalej len „Nariadenie“).

  1. Spracúvanie osobných údajov pri odoslaní objednávky

Osobné údaje Dotknutej osoby, ktoré Prevádzkovateľ spracuje za účelom vybavovania objednávok a plnenia povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku (prostredníctvom týchto stránok) medzi Dotknutou osobou a Prevádzkovateľom, sú: meno a priezvisko, poštová a emailová adresa a telefónne číslo Dotknutej osoby. Právnym základom spracovania týchto dobrovoľne poskytnutých údajov je plnenie práv a povinností vyplývajúcich z vyššie uvedenej kúpnej zmluvy, ktorú by inak nebolo možné uzavrieť.

Osobné údaje budú spracované po dobu trvania zákonom stanovených povinností Prevádzkovateľa vyplývajúcich zo všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä z občianskeho zákonníka, zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe kúpnej zmluvy, zákona o archívoch a registratúrach, zákona o účtovníctve a zákona o DPH, tj. v prípade niektorých údajov na daňových dokladoch minimálne po dobu 10 rokov.

Spracovaním osobných údajov Dotknutej osoby môže byť poverený poskytovateľ služieb spočívajúcich v zaistení riadnej prevádzky týchto webových stránok, pri ktorých môže prísť do styku s osobnými údajmi, poskytovateľ účtovných služieb pri zaúčtovaní daňových dokladov Prevádzkovateľa alebo poskytovateľ doručovateľských služieb (ďalej jednotlivo len „Sprostredkovateľ“). Pri spracovaní osobných údajov Dotknutej osoby nebude dochádzať k automatizovanému rozhodovaniu ani k profilovaniu, pričom Prevádzkovateľ nemá v úmysle poskytnúť osobné údaje do tretej krajiny, medzinárodnej organizácii ani 3. osobám, s výnimkou Sprostredkovateľa.

Dotknutá osoba má predovšetkým právo požadovať od Prevádzkovateľa prístup k svojim osobným údajom, ich opravu alebo vymazanie, prípadne obmedzenie spracovania, právo namietať proti spracovaniu, ako aj právo podať sťažnosť k Úradu na ochranu osobných údajov, ak Prevádzkovateľ a/alebo Sprostredkovateľ postupuje pri spracovaní osobných údajov v rozpore s Nariadením a/alebo Zákonom.

Možnosť nákupu tovar a/alebo služieb ponúkaných na týchto webových stránkach nie je primárne určená pre návštevníkov mladších ako 16 rokov.

  1. Spracúvanie osobných údajov pri prihlásení k newsletteru

Osobné údaje Dotknutej osoby, ktoré Prevádzkovateľ spracuje za účelom odosielania informácií o jeho produktoch a službách (newsletter), sú: emailová adresa Dotknutej osoby.

Právnym základom spracovania týchto dobrovoľne poskytnutých údajov je súhlas Dotknutej osoby v zmysle§ 13 ods. 1 písm. a) Zákona v spojení s ust. čl. 6 ods. 1 písm. a) Nariadenia, ktorý môže byť kedykoľvek odvolaný kliknutím na aktívny odkaz umiestnený na konci každého newsletteru alebo na základe písomnej žiadosti zaslanej na emailovú adresu Prevádzkovateľa.

Osobné údaje budú spracované po dobu trvania záujmu Dotknutej osoby o zasielanie newsletteru Prevádzkovateľa, teda po dobu trvania účelu ich spracovania. Spracovaním osobných údajov Dotknutej osoby môže byť poverený Sprostredkovateľ, ktorý pre Prevádzkovateľa zaisťuje alebo môže zaisťovať správu newsletterových kampaní, prípadne Sprostredkovateľ, ktorý Prevádzkovateľovi poskytuje technické riešenie pre správu newsletterových kampaní.

Pri spracovaní osobných údajov Dotknutej osoby nebude dochádzať k automatizovanému rozhodovaniu ani k profilovaniu, pričom Prevádzkovateľ nemá v úmysle poskytnúť osobné údaje do tretej krajiny, medzinárodnej organizácii ani 3. osobám, s výnimkou Sprostredkovateľa.

Dotknutá osoba má predovšetkým právo požadovať od Prevádzkovateľa prístup k svojim osobným údajom, ich opravu alebo vymazanie, prípadne obmedzenie spracovania, právo namietať proti spracovaniu, právo na prenosnosť údajov k inému prevádzkovateľovi, ako aj právo podať sťažnosť k Úradu na ochranu osobných údajov, ak Prevádzkovateľ a/alebo Sprostredkovateľ postupuje pri spracovaní osobných údajov v rozpore s Nariadením a/alebo Zákonom.

Newsletter nie je primárne určený pre návštevníkov mladších ako 16 rokov.

  1. Spracúvanie osobných údajov pri využívaní kontaktných formulárov

Osobné údaje Dotknutej osoby, ktoré Prevádzkovateľ v postavení sprostredkovateľa spracuje a odošle prevádzkovateľovi označenému v príslušnom kontaktnom formulári, sú: meno a priezvisko, telefónne číslo a emailová adresa Dotknutej osoby, prípadne ďalšie informácie dobrovoľne poskytnuté Dotknutou osobou. Osobné údaje, ktoré budú ďalšiemu prevádzkovateľovi dobrovoľne poskytnuté v rámci využitia kontaktného formulára, nebudú zverejnené a slúžia výhradne za účelom zodpovedania otázky či podnetu Dotknutej osoby daným prevádzkovateľom.

Právnym základom spracovania týchto údajov je súhlas Dotknutej osoby v zmysle§ 13 ods. 1 písm. a) Zákona v spojení s ust. čl. 6 ods. 1 písm. a) Nariadenia, ktorý môže byť kedykoľvek odvolaný na základe žiadosti adresovanej prevádzkovateľovi, ktorý tieto údaje spracúva.

Osobné údaje budú spracované do doby zodpovedania Dotknutou osobou zadanej otázky či podnetu odoslaného cez kontaktný formulár, teda po dobu trvania účelu ich spracovania.

Pri spracovaní osobných údajov Dotknutej osoby nebude dochádzať k automatizovanému rozhodovaniu ani k profilovaniu, pričom Prevádzkovateľ nemá v úmysle poskytnúť osobné údaje do tretej krajiny, medzinárodnej organizácii ani 3. osobám s výnimkou prevádzkovateľa, ktorému sú tieto údaje určené.

Dotknutá osoba má predovšetkým právo požadovať od príslušného prevádzkovateľa prístup k svojim osobným údajom, ich opravu alebo vymazanie, prípadne obmedzenie spracovania, právo namietať proti spracovaniu, ako aj právo podať sťažnosť k Úradu na ochranu osobných údajov, ak daný prevádzkovateľ postupuje pri spracovaní osobných údajov v rozpore s Nariadením a/alebo Zákonom.

Kontaktné formuláre nie sú primárne určené pre návštevníkov mladších ako 16 rokov.

  1. Spracúvanie osobných údajov pri registrácii na webových stránkach Prevádzkovateľa

Osobné údaje Dotknutej osoby, ktoré Prevádzkovateľ spracuje za účelom zriadenia užívateľského účtu Dotknutej osoby a poskytovania služieb určených pre registrovaných užívateľov, sú: Meno a priezvisko, poštová a emailová adresa a telefónne číslo Dotknutej osoby.

Spracovaním osobných údajov Dotknutej osoby môže byť poverený Sprostredkovateľ, ktorý Prevádzkovateľovi môže poskytovať služby spočívajúce v zaistení riadnej prevádzky týchto webových stránok, vrátane zaistenia funkčnosti užívateľských účtov.

Právnym základom spracovania týchto dobrovoľne poskytnutých údajov je plnenie práv a povinností pri poskytovaní služieb spojených s užívateľským účtom, ktoré by inak nebolo možné poskytovať v plnom rozsahu.

Osobné údaje budú spracované po dobu trvania záujmu Dotknutej osoby o využívanie služieb spojených s užívateľským účtom, teda po dobu trvania účelu ich spracovania.

Pri spracovaní osobných údajov Dotknutej osoby nebude dochádzať k automatizovanému rozhodovaniu ani k profilovaniu, pričom Prevádzkovateľ nemá v úmysle poskytnúť osobné údaje do tretej krajiny, medzinárodnej organizácii ani 3. osobám s výnimkou Sprostredkovateľa.

Dotknutá osoba má predovšetkým právo požadovať od Prevádzkovateľa prístup k svojim osobným údajom, ich opravu alebo vymazanie, prípadne obmedzenie spracovania, právo namietať proti spracovaniu, ako aj právo podať sťažnosť k Úradu na ochranu osobných údajov, ak Prevádzkovateľ postupuje pri spracovaní osobných údajov v rozpore s Nariadením a/alebo Zákonom.

Služby spojené s užívateľským účtom nie sú primárne určené pre návštevníkov mladších ako 16 rokov.

 

Článok VIII.

Záverečné ustanovenia 

  1. Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že písomnosti doručované poštou alebo emailom sa považujú za doručené dňom prebratia poštovej zásielky alebo dňom potvrdenia prijatia emailu, najneskôr však v 10. deň po odoslaní.
  2. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim ako i vzťahy týmito podmienkami neupravené sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
  3. Orgánom dozoru, ktorému podliehajú niektoré z činností predávajúceho, je Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj.
  4. V zmysle § 5 ods. 1 písm. f) a l) zákona o ochrane spotrebiteľa predávajúci oznamuje, že sa kupujúci môže s prípadnou žiadosťou o nápravu týkajúcou sa postupu predávajúceho obrátiť písomne na adresu sídla predávajúceho alebo elektronickou formou na e-mailovú adresu shop@superar.sk a v prípade, že mu nebude vyhovené, sa môže obrátiť so sťažnosťou na príslušný orgán dohľadu alebo štátneho dozoru. Predávajúci nie je členom organizácie ani zmluvnou stranou, ktorá umožňuje mimosúdne urovnanie spotrebiteľských sporov.
  5. V prípade, že medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb spor, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou (teda predávajúci na žiadosť kupujúceho o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania), môže kupujúci ako spotrebiteľ tiež predložiť návrh na alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu určenému subjektu alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 173 31 927, e-mail: adr@soi.sk (viac na https://www.soi.sk/sk/alternativneriesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) alebo príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky podľa § 24 ods. 1 písm. a) zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-rieseniespotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov1?csrt=15803837029142085342). Spotrebiteľ môže na urovnanie sporu využiť aj online platformu založenú Európskou komisiou na nasledujúcom odkaze: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
  6. V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto obchodných podmienok je alebo sa stane neplatným, neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení. Predávajúci sa v takomto prípade zaväzuje bez zbytočného odkladu nahradiť dotknuté ustanovenie ustanovením novým a platným ustanovením, ktorého obsah bude v čo najväčšej miere plniť účel pôvodného ustanovenia.
  7. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu obchodných podmienok, ktorá sa stáva účinnou dňom uverejnenia ich aktualizovaného znenia.
  8. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť 1. 10. 2024.
Nákupný košík