Publikácie
Vďaka činnostnej hudobnej výchove sa spev mení z cieľa na prostriedok dosiahnutia dôležitej ambície – rozvoj kľúčových kompetencií detí pre ďalší život. Bez dobre premysleného postupu by však zostal stále „len spevom“. Máme preto vlastného metodika Tomáša Boroša, ktorého úlohou je tento zámer napĺňať. Stavia na jednoduchých rytmických a melodických modeloch, ktoré spája s rečou a pohybom. Keď sa všetky zložky pospájajú, vznikne skladba. Celé to pôsobí ako hra a deti – bez toho, aby si to uvedomovali – využívajú celé spektrum hudobných činností.
Metodikám sa dostalo medzinárodného uznania: „Metodiky Tomáša Boroša neustále podporuje tvorivosť detí. Veľmi sa mi páči učenie detí hravým spôsobom – učia sa prirodzene a bez toho, aby vedeli, že aktívne a intenzívne pracujú na svojich schopnostiach,“ zhodnotil profesor Gerald Wirth, prezident a zakladateľ Viedenského chlapčenského zboru.