Časy pandémie neboli ľahké v mnohých ohľadoch. Pozatvárala nás do izieb a svojich blízkych sme videli cez kamery a telefóny. To však chýbajúce spoločné zážitky so spolužiakmi nevynahradí.
Hlavnou témou tohto školského roka sa preto stáva prehlbovanie vzťahov:
???????? v rámci medzinárodnej siete vzťahy medzi krajinami, v ktorých Superar pôsobí
???????? v rámci Slovenska vzťahy medzi lokalitami a podpora domácich komunít.
V tomto duchu pripravujeme aktivity na nasledovných 10 mesiacov a veľmi sa na ne tešíme! Uvedomujeme si síce, že je to práca na dlhé roky. My však cítime, že sa vypláca ♡.
Komunita = spoločnosť, vľúdnosť a láskavosť
Jednou z prirodzených ľudských potrieb je byť súčasťou celku. Komunita prináša pocit spolupatričnosti a bezpečia. Poskytuje príležitosti na kontakt s ľuďmi, priestor pre podporu a rozvoj vzťahov.
Komunita
z latinského communitas
spoločenstvo, spoločnosť,
ale aj vľúdnosť a láskavosť
prostredie / skupina ľudí, ktorí sú bez ohľadu na rozdielnosti schopní oceňovať rozmanitosť, čo im umožňuje účinne a otvorene komunikovať a spolupracovať na dosiahnutí spoločných cieľov.
Komunikácia, komunikovať
z latinského communicare
„Ako je možné, že deti z Krtíša dokážu spievať s deťmi z BA, keď nie sú spolu v triede?“ dostali sme otázku po jednom z našich koncertoch. A napriek tomu, že pôsobíme v rôznych kútoch Slovenska, výsledky nemožno prehliadnuť. Funguje to aj vďaka nášmu skvelému pedagogickému tímu, ktorý si význam potreby budovania vzťahov naprieč lokalitami plne uvedomuje.
Chceme, aby deti mali možnosť stretávať sa, spoznávať sa a utužovať vzťahy nielen na koncertoch, ale aj pri iných aktivitách, pri ktorých môžu využiť svoju prirodzenú hravosť. Vznikajú tak kamarátstva napriek regiónmi a deti sa často dopytujú, kedy budeme spoločne koncertovať, lebo sa už dlho nevideli.
Prajeme vám to zažiť! Naša umelecká vedúca Evka opisuje efekt budovania vzťahov po festivale Sziget 2023, na ktorom sme vystupovali:
Najsilnejší zážitok, ktorý si
z nášho dvojdňového megaakčného výletu odnášam, sa udial mimo koncertného pódia.
„Už minulý rok som si všimla, že deti sú na letnom festivale s prespávačkou iné. Sledujem ich v celkom inom rozpoložení a situáciách, aké zažívame počas školského roka, alebo na vystúpeniach „na otočku. Uvedomujem si, ako veľmi je dôležité, aby trávili čas spolu, ako kolektív a ako ((S)) komunita.
Deti nepotrebujú animátorsky vyplniť každú minútu. Bažia po čase strávenom „len tak“ – pobehať si po ihrisku, hrať futbal s provizórnou loptou, viesť rozhovory na izbách. A popritom odviesť perfektný koncertný výkon.
V rámci nášej „dvojdňovky“ v Budapešti, v ktorej by si nejeden dospelák siahol na dno svojich fyzických i mentálnych síl, som s úžasom sledovala, ako sa naše deti z troch domácich a štyroch medzinárodných lokalít pomaly oťukávajú a zbližujú, ako vznikajú nové priateľstvá. Deti prejavovali súcit, empatiu, boli prajné a vedeli sa osobne poďakovať i ospravedlniť. Oslovovali sa po mene a túžili tráviť ešte viac času spolu.“
Zázrak menom hudba
Hudba a hudobná výchova dáva priestor na rozvoj tímovej spolupráce. Podporuje vedomie, že v tíme dosiahnem viac ako sám. Keď dieťa spieva v zbore alebo hrá v orchestri, počuje krásny súzvuk tónov. A uvedomí si, ba čo viac – zažije výnimočnú vec:
TOTO BY SOM SÁM*A NEDOKÁZAL*A