Aký bol pre nás školský rok 2022/2023

Rok 2022 bol pre nás jedným z najúspešnejších, no zároveň najťažších. Ako organizácia sme výrazne narástli a v programe máme dvakrát toľko detí, ako v predchádzajúcom roku. Rekordné prihlasovanie je aj výsledkom rozšírenia Superar o novú lokalitu, no najmä vyjadrením túžby detí po sociálnom kontakte a nových zážitkoch po ukončení pandemických opatrení. Videli sme to na ich bezprostredných reakciách, keď sme začali opäť spievať naživo.
Aký bol náš rok 2022-2023_titulka (1)

„Museli sme zrušiť všetky súkromné rodinné plány kvôli neúnavnej prosbe a naliehaniu dcéry, aby sa mohla zúčastniť všetkých Superar koncertov.“ povedal nám jeden z rodičov z Veľkého Krtíša.

Po uvoľnení pandemických opatrení sa deti prihlasovali hromadne. Rozrástli sme sa o novú lokalitu vo Veľkom Krtíši a v intenzívnom programe máme viac ako 550 detí. Program rozbiehame aj v škôlkach, rozšírili sme tím a dohadujeme nové spolupráce. Vydali sme prvú zbierku metodík hudobného vzdelávania a natočili sme k nej profesionálne videá. Začali sme systematicky zbierať dáta, monitorovať a analyzovať dopad našich aktivít kvalitatívne aj kvantitatívne.

Sme súčasťou tímu, ktorý v spolupráci s Ministerstvom školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR pracuje na reforme obsahu vzdelávania v rámci Plánu obnovy s cieľom zásadne zmeniť obsah aj formu vzdelávania na základných školách a priblížiť vzdelávací systém potrebám a štandardom 21. storočia.

Ministerská návšteva v Lozorne

Napriek výsledkom a mnohému pozitívnemu, čo sa nám podarilo, bol rok 2022 ťažký. Vojna na Ukrajine zasiahla každého. Do našich detských kolektívov pribudli deti, z ktorých mnohé boli priamymi svedkami vojnového besnenia. Bolo a je našou úlohou pomôcť týmto rodinám nájsť na Slovensku bezpečie, zažiť prijatie a aspoň na chvíľu zabudnúť, čo sa deje v ich rodinách a mestách doma na Ukrajine.

Rok 2022 nám ukázal, že naše dlhodobé pôsobenie prináša výsledky – vo vzťahu k deťom, školám aj komunitám. Vidíme, že školy, na ktorých dlhodobo pôsobíme, sa postupne úspešne menia.

Na hodinách a zboroch sa stretávajú deti z rôznych vekových a etnických skupín, chlapci a dievčatá a sú napriek rôznorodosti súdržní, spolupracujú, podporujú sa a tvoria priateľstvá. Vieme to aj podľa nadšených reakcií rodičov, ktorí sa tešia z toho, čo všetko ich deti dokážu, že sa zvládnu sústrediť celú hodinu a byť aktívne. Skrátka: Funguje to.

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zúčastnili sme sa tlačovej konferencie iniciatívy Otvorená Kultúra, ktorej sme súčasťou. A chceme verejne oznámiť, že do Kultúrnemu štrajku sme sa ako organizácia zapojili. Prečo?
Viete si predstaviť škôlkárov počúvať klasickú hudbu? Tí naši to robia celkom pravidelne! Dôvodom je aktívne počúvanie a vnímanie cez to, čo im je blízke - farby alebo pohyb. Keď sme si s našimi drobcami pustili Tanec škriatkov od Antonína Dvořáka, rozmanitosť detí sa krásne prejavila!
"Môžem ja? Môžem ja?" ozýva sa na hodine hudobnej vo Veľkom Krtíši. Je to jediná vrava, ktorá zaznieva, nikto nevyrušuje, pretože by sa nudil alebo nevedel "obsedieť". Naopak, hodina deťom ubieha rýchlo, zapájajú sa a nevedia sa dočkať, kedy sa predvedú na vystúpení. No nebolo to tak vždy. Náš krtíšsky príbeh odštartoval na jeseň 2022, písať sa však začal mnoho skôr.
"Prečo mám hodinky?" zaznie na pódiu pevný hlas našej umeleckej vedúcej Evy Šuškovej. "Štyyyri tridsaaať triiii,"ozve sa odpoveď takmer 200 detí. Vedia presne, čo ich čaká. Práve nasleduje skúška skladby, ktorú zložil John Cage. Pieseň neobsahuje jediný tón ani jediné slovo. Čo táto skladba znamená, ako ju možno vysvetliť deťom a prečo u divákov vyvoláva rôzne emócie? Odhaľte s nami príbeh kontroverznej 4'33".
Nákupný košík