Aký bol pre nás školský rok 2022/2023

Aký bol náš rok 2022-2023_titulka (1)

Rok 2022 bol pre nás jedným z najúspešnejších, no zároveň najťažších. Ako organizácia sme výrazne narástli a v programe máme dvakrát toľko detí, ako v predchádzajúcom roku. Rekordné prihlasovanie je aj výsledkom rozšírenia Superar o novú lokalitu, no najmä vyjadrením túžby detí po sociálnom kontakte a nových zážitkoch po ukončení pandemických opatrení. Videli sme to na ich bezprostredných reakciách, keď sme začali opäť spievať naživo.


„Museli sme zrušiť všetky súkromné rodinné plány kvôli neúnavnej prosbe a naliehaniu dcéry, aby sa mohla zúčastniť všetkých Superar koncertov.“ povedal nám jeden z rodičov z Veľkého Krtíša.

Po uvoľnení pandemických opatrení sa deti prihlasovali hromadne. Rozrástli sme sa o novú lokalitu vo Veľkom Krtíši a v intenzívnom programe máme viac ako 550 detí. Program rozbiehame aj v škôlkach, rozšírili sme tím a dohadujeme nové spolupráce. Vydali sme prvú zbierku metodík hudobného vzdelávania a natočili sme k nej profesionálne videá. Začali sme systematicky zbierať dáta, monitorovať a analyzovať dopad našich aktivít kvalitatívne aj kvantitatívne.

Sme súčasťou tímu, ktorý v spolupráci s Ministerstvom školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR pracuje na reforme obsahu vzdelávania v rámci Plánu obnovy s cieľom zásadne zmeniť obsah aj formu vzdelávania na základných školách a priblížiť vzdelávací systém potrebám a štandardom 21. storočia.

Ministerská návšteva v Lozorne

Napriek výsledkom a mnohému pozitívnemu, čo sa nám podarilo, bol rok 2022 ťažký. Vojna na Ukrajine zasiahla každého. Do našich detských kolektívov pribudli deti, z ktorých mnohé boli priamymi svedkami vojnového besnenia. Bolo a je našou úlohou pomôcť týmto rodinám nájsť na Slovensku bezpečie, zažiť prijatie a aspoň na chvíľu zabudnúť, čo sa deje v ich rodinách a mestách doma na Ukrajine.

Rok 2022 nám ukázal, že naše dlhodobé pôsobenie prináša výsledky – vo vzťahu k deťom, školám aj komunitám. Vidíme, že školy, na ktorých dlhodobo pôsobíme, sa postupne úspešne menia.

Na hodinách a zboroch sa stretávajú deti z rôznych vekových a etnických skupín, chlapci a dievčatá a sú napriek rôznorodosti súdržní, spolupracujú, podporujú sa a tvoria priateľstvá. Vieme to aj podľa nadšených reakcií rodičov, ktorí sa tešia z toho, čo všetko ich deti dokážu, že sa zvládnu sústrediť celú hodinu a byť aktívne. Skrátka: Funguje to.

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zúčastnili sme sa tlačovej konferencie iniciatívy Otvorená Kultúra, ktorej sme súčasťou. A chceme verejne oznámiť, že do Kultúrnemu štrajku sme sa ako organizácia zapojili. Prečo?
"Prečo mám hodinky?" zaznie na pódiu pevný hlas našej umeleckej vedúcej Evy Šuškovej. "Štyyyri tridsaaať triiii,"ozve sa odpoveď takmer 200 detí. Vedia presne, čo ich čaká. Práve nasleduje skúška skladby, ktorú zložil John Cage. Pieseň neobsahuje jediný tón ani jediné slovo. Čo táto skladba znamená, ako ju možno vysvetliť deťom a prečo u divákov vyvoláva rôzne emócie? Odhaľte s nami príbeh kontroverznej 4'33".
Výročný koncert je pre náš vždy koncentrovanou ukážkou celoročného úsilia detí aj pedagógov. Je to moment, na ktorý sa stovky detí zapojených do nášho programu pod vedením nášho skvelého pedagogického tímu pripravovalo a tešilo takmer 8 mesiacov. Čomu sme sa v ňom venovali tento rok? A prečo?
Vedeli ste, že za absolvovanie inovačného vzdelávania máte možnosť získať finančný príplatok? Neudeje sa však sám, musíte oň požiadať. Ako takáto žiadosť vyzerá, na ktoré kurzy sa vzťahuje a na čo si dať pozor? Pripravili sme pre vás podrobný návod!
Nákupný košík