O hudbe

Slovenská spoločnosť sa nemá dobre – názory sa trieštia, rodiny hádajú, internet je plný nenávisti a klamstva. Čoraz viac ľudí sa uzatvára do vlastných bublín a prestáva veriť, že by sa mohli s niekým „z druhej strany“ ešte niekedy dohodnúť. Ako žiť v krajine, v ktorej sa navzájom nepočúvame? Dá sa opäť naučiť rozprávať, dôverovať si, hľadať spoločnú reč? Nech sa páči, tu je recept.
"Prečo mám hodinky?" zaznie na pódiu pevný hlas našej umeleckej vedúcej Evy Šuškovej. "Štyyyri tridsaaať triiii,"ozve sa odpoveď takmer 200 detí. Vedia presne, čo ich čaká. Práve nasleduje skúška skladby, ktorú zložil John Cage. Pieseň neobsahuje jediný tón ani jediné slovo. Čo táto skladba znamená, ako ju možno vysvetliť deťom a prečo u divákov vyvoláva rôzne emócie? Odhaľte s nami príbeh kontroverznej 4'33".
Viete si predstaviť škôlkárov počúvať klasickú hudbu? Tí naši to robia celkom pravidelne! Dôvodom je aktívne počúvanie a vnímanie cez to, čo im je blízke - farby alebo pohyb. Keď sme si s našimi drobcami pustili Tanec škriatkov od Antonína Dvořáka, rozmanitosť detí sa krásne prejavila!
Pozeráte sa na pódium. Ste jedným z 20 000 ľudí zhypnotizovaných obrovskou vlnou energie. Koncentruje sa na hlavnom pódiu Szigetu - jedného z najväčších festivalov Európy. Na pódiu stojí zbor 500 detí, usmievajú sa, niektoré prirodzene tancujú. Všetci, vrátane vás, spievajú „One love. One heart. Let´s get together and feel allright.“
Dlhodobo. Trpezlivo. S radosťou. Komunita často vznikle prirodzene a bez zjavného úsilia. Vnímame to na koncertoch, no najmä bezprostredne pred nimi a tesne po nich, vtedy vo vzduchu cítiť súdržnosť veľmi intenzívne. Vieme však, že to nie je ani zďaleka len o koncertoch. Aj preto je našou tohtoročnou misiou posilňovať komunitného ducha naprieč všetkými lokalitami, v ktorých pôsobíme.
Hudobná výchova stojí v školstve často na okraji záujmu a o dôstojné miesto vo vzdelávacom systéme musí opakovane bojovať. Pritom predstavuje obrovský potenciál, ako hravo priniesť deťom aktivity a poznatky smerujúce k tomu, čo spoločnosť potrebuje. O činnostnej hudobne výchove sme sa rozprávali s Oľgou Bystrianskou – jednou z odborných pedagogičiek vzdelávacieho programu Superar.
Nákupný košík